joi, 4 septembrie 2008

Cătuşele... rutinei

Mulţi dintre noi şi-au pus de nenumărate ori problema schimbării. Atît fizică, cît şi psihică. Dorim să ne schimbăm stilul de viaţă, stilul vestimentar, dieta, idealurile, mentalităţile, ne facem planuri, dar ne supunem aceleiaşi rutine care ne încătuşează. De ce ar fi nevoie pentru o viaţă mai bună? Pe lista ingredientelor unei reţete de succes ar trece pe primul loc ambiţia, urmată de disciplină şi abia apoi de muncă? De ce? Pentru că, într-un fel sau altul, de muncit, munceşte toată lumea! Important este să ştim cum şi să vedem mereu rezultatele cu ochii minţii!

Ţara, lumea...

Dacă ar fi să facă o schimbare majoră în viaţa lor, moldovenii ar începe cu... ţara şi lumea în general. "Aş vrea să fiu mai tînăr cu 10 ani, să plec şi eu la muncă în altă ţară. Aici nu e de trăit", a spus Aurel Burciuc, 62 ani din Cîmpulung Moldovenesc. "Aş vrea să fiu mai în putere, ca să pot pleca la muncă la pădure, dar în Canada", glumeşte şi Paul Matei. Şi ar continua cu situaţia materială. "Aş vrea să schimb situaţia mea financiară, în rest nu-mi doresc decît să fiu sănătoasă", a spus şi Elena Mareş, 27 de ani, din Rădăuţi, profesoară. "Dacă s-ar putea, aş vrea să am doar cu 10 ani mai puţin ca să pot să îmi ajut copiii pînă la adînci bătrîneţe. Şi nu îmi place că nu am fost educat pentru lumea aceasta. Am prea mult bun simţ. Nu faci nimic cu atitudinea asta în lumea în care trăim, pentru că eşti victima şmecherilor", crede Mihai Creţu, 54 de ani, din Roman.

... viciile...

Nevoia de schimbare poate fi privită însă din mai multe unghiuri. Botoşănenii, de exemplu, se gîndesc să renunţe la vicii. "Mi-ar plăcea să mă pot lăsa de fumat. Asta aş vrea să schimb, dar ştiu că nu se poate, după treizeci de ani. În schimb mă plac aşa cum sînt. De gaşcă, nevasta mă place, prietenii la fel, cu viciile e mai greu!", a spus Radu Humelnicu. Unii ar încerca să îşi schimbe anumite gesturi şi atitudini, care de multe ori, îi determină să facă greşeli. "Sînt foarte impulsivă. Nu ştiu, în ultima vreme nu mai suport nici o critică de la soţ, de la rude şi asta nu e bine. Imediat mă aprind şi dau cu gura în stînga şi în dreapta. Asta aş schimba! Gura bate fundul în cazul meu, figurat vorbind, şi nu prea sînt relaţii bune cu lumea", a spus şi botoşăneanca Mădălina Băltuţă. "Sînt foarte darnic. Dau în stînga şi în dreapta şi cît am, toată lumea e prietena mea. Rămîn repede fără bani şi atunci stau mai mult închis în casă! Miroase a prost dacă nu ai bani. Aici aş vrea să schimb ceva", ne-a mărturisit şi Dorin Palade, din Botoşani. "Toată viaţa am fost o persoană foarte bună la suflet. Nu am putut să fiu nepăsător faţă de cei care mi-au cerut ajutorul, însă, drept răsplată, cei cărora le-am întins un deget au încercat să-mi ia toată mîna. Am avut foarte mult de pierdut şi de suferit din acest motiv. Mi-aş dori să pot fi mult mai indiferent faţă de semeni, deşi cred că nu voi putea reuşi pentru că aşa m-am născut, să fiu săritor", ne-a spus şi bîrlădeanul Vasile Dragomir.

... şi statura

Romaşcanii ar vrea să-şi schimbe... statura. "Mi-aş dori să fiu mai mică de statură. Nu mi-a plăcut niciodată că am ieşit în evidenţă cu înălţimea mea", s-a plîns Maria Grumăzescu, 40 de ani. "Am doar 1,55 metri. Mi-aş fi dorit să fiu mai înalt pentru a nu fi mereu ultimul în plutonul militar. Nu am putut schimba nimic în ciuda faptului că, în tinereţe, am făcut atletism şi baschet", ne-a mărturisit şi bîrlădeanul Gabi Crăiescu.

Şi autorităţile simt uneori nevoia de schimbare, nu numai oamenii de rînd. "Mi-aş dori mai puţine kilograme. Aceasta este o obsesie pe care o am de mai mulţi ani. Fac sport aproape zilnic , mănînc cît se poate de dietetic, dar mai mult de cîteva kilograme nu am reuşit să dau jos niciodată. Am mai slăbit în ultimele luni, dar nu cît aş dori", primarul Bîrladului, Constantin Constantinescu. "Poate că aş vrea să schimb deschiderea atît de mare către oameni care nu merită. Asta cred că aş schimba", a spus subprefectul Botoşaniului, Mihai Elvădeanu.

• • •

Puţini ştiu însă că oricîte eforturi am depune, pentru a fi mulţumiţi de noi înşine, schimbarea trebuie să vină din interiorul nostru, să învăţăm să ne respectăm.


http://www.evenimentul.ro/articol/catusele-rutinei.html


Niciun comentariu: