miercuri, 3 septembrie 2008

Vodafone vrea sa muste din piata Romtelecom

Vodafone Romania, unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata romaneasca de comunicatii, a lansat un serviciu de convergenta intre telefonia fixa si cea mobila, destinat atat clientilor persoane fizice, cat si companiilor, prin care utilizatorii pot integra un numar de telefonie fixa pe telefonul mobil.

Prin aceasta oferta, operatorul mizeaza ca isi va creste numarul de clienti pe telefonie fixa, atat prin atragerea de noi utilizatori pe acest segment de piata, cat si prin tintirea bazei de clienti ai concurentei, mai ales a celor de la Romtelecom. “Prognozam o crestere a numarului de utilizatori pe telefonia fixa, pe segmentul companiilor. Pe de alta parte, odata cu introducerea portabilitatii, piata se va schimba si multi clienti din retelele concurente ar putea migra in reteaua Vodafone”, a declarat Gabriela Matei, chief commercial officer pe segmentul business al Vodafone Romania. Potrivit lui Karsten Wildberger, chief commercial officer al operatorului, noul serviciu lansat este unul mass-market, atractiv mai ales pentru clientii Romtelecom. “Sunt sigur ca toti clientii Romtelecom ar trebui sa se uite la oferta noastra”, a spus Wildberger.

Romtelecom, cel mai mare operator de telefonie fixa din Romania, avea, la sfarsitul primului semestru al acestui an, 2,994 milioane de clienti pe telefonie fixa, in scadere cu 3% fata de perioada similara a anului trecut. Operatorul a reusit sa reduca ritmul in care pierdea clienti pe telefonie fixa fata de anul trecut, cand scaderea inregistrata a fost de 18% pe acest segment.

“Sigur ca si clientii nostri se pot uita la ofertele altor operatori, dupa cum si clientii Vodafone se pot uita la ofertele Romtelecom. Spre exemplu, clientii nostri, care au abonamente cu minute incluse, pot vorbi gratuit dupa ora 18.00 cu abonatii altor servicii de telefonie fixa, asa cum este Vodafone Acasa”, a precizat Cristina Popescu, director de comunicare al Romtelecom. Pe piata romaneasca de telefonie fixa mai opereaza si RCS&RDS, cu peste un milion de abonati, si UPC Romania, cu peste 118.000 de clienti. Pentru a beneficia de noul serviciu, prin care pot primi toate apelurile, atat cele catre numarul de fix, cat si cele catre mobil pe terminalul mobil, clientii Vodafone Romania trebuie sa defineasca o zona fixa, acasa sau la birou. Clientii operatorului de telefonie mobila vor primi un numar fix de telefon, cu prefixul “0372”, atasat cartelei lor de mobil. Atunci cand sunt sunati pe numarul fix si se afla in afara zonei fixe, acestia pot sa-si directioneze apelurile catre numarul de mobil, catre casuta vocala sau un robot telefonic. In cazul in care clientii aleg sa raspunda de pe terminalul mobil, initiatorul apelului va fi taxat ca pentru un apel fix. Serviciul Vodafone Zona Mea pentru clientii persoane fizice este disponibil prin doua extraoptiuni, care pot fi activate suplimentar fata de serviciile de telefonie mobila deja existente. Serviciul Vodafone Mobile Office Zone este disponibil clientilor operatorului din mediul de afaceri prin trei extraoptiuni, care pot fi activate suplimentar fata de serviciile de telefonie mobila deja existente. Clientii Vodafone din segmentul de afaceri pot sa-si defineasca pana la patru zone fixe in care pot primi si initia apeluri catre destinatii fixe la tarife reduse, specifice telefoniei fixe. Noile servicii sunt disponibile la nivel national, in toata aria retelei GSM a Vodafone, care acopera in prezent 98,1% din populatie si 81,7% din teritoriul Romaniei.

Operatorul roman este parte a grupului britanic Vodafone Group si avea 9,256 milioane de clienti la finele lunii iunie 2008. Compania a lansat recent o oferta comuna cu operatorul platformei de televiziune prin satelit Boom TV, care include telefonie fixa, acces mobil la internet in banda larga si televiziune digitala. Vodafone Romania a inregistrat in primul trimestru fiscal al acestui an, incheiat la 30 iunie, o crestere de 7,6% a veniturilor. Venitul mediu pe utilizator (ARPU) a crescut cu 6,2%, pana la valoarea de 10,3 euro, fata de 9,7 euro, in trimestrul anterior.

Vodafone Romania

  • Crestere de 7,6 a veniturilor in T1 fiscal (1 aprilie-30 iunie)
  • 9,256 mil. clienti
  • Crestere de 12% a clientilor in T1

Portofoliu:

  • Telefonie mobila
  • Servicii de date
  • Telefonie fixa
  • Servicii de tv printr-o oferta comuna cu Boom

http://www.standard.ro/articol_58292/vodafone_vrea_sa_muste_din_piata_romtelecom.html

Niciun comentariu: