duminică, 17 octombrie 2010

ABC: Ghetourile mizerabile din România îi alungă pe romi din ţară

Reporterii publicaţiei spaniole ABC au vizitat România şi au ajuns la concluzia că romii sunt alungaţi din ţară de condiţiile mizerabile în care trăiesc.În amplul material publicat azi, ABC ajunge în cartierul Ferentari, care este, aşa cum admite secretarul de stat pentru afaceri sociale Valentin Mocanu, pentru publicaţia spaniolă, „un exemplu pentru ceea ce nu ar fi trebuit să se facă niciodată”.

Cum arată Ferentariul în ochii jurnaliştilor spanioli? „Un ghetou, un furnicar, un labirint de clădiri de apartamente în care dictatura comunistă i-a obligat să se stabilească pe ţiganii români care ajungeau în capitală. Acum este locul cel mai periculos şi murdar din Bucureşti. Când taximetristul întreabă cum e mai bine să ajungă acolo, i se răspunde cu un gest ciudat, ca şi cum oamenii s-ar întreba de ce ar vrea un străin să meargă în Ferentari - dacă nu ca să cumpere droguri”, scrie ABC, preluat de Agerpres.

Publicaţia spaniolă observă că pe tema expulzării romilor din Franţa, există două feluri de opinii: unii cred că Sarkozy a acţionat bine, pentru că „aşa merită”, iar alţii reproşează măsurile - pentru că astfel, romii au revenit acasă. În România, consideră jurnaliştii de la ABC, majoritatea nu iau în consideraţie nuanţele corectitudinii politice.

Din Franţa în Spania?


Costel, un tânăr intervievat de ABC, a venit din Franţa cu unul din zborurile efectuate în vara acestui an. După hainele sale cele noi, probabil că şi-a cheltuit deja cei 300 de euro primiţi ca indemnizaţie – cred jurnaliştii spanioli. Costel are planuri clare: „Nu vreau să revin în Franţa. Când o să pot, am să mă duc în Spania”.

Gheorge Ursaru, consilier al primăriei Calvini, din Buzău, şi membru al Partidului rom proeuropean, este convins că „30% ori 40% dintre cei care vin în sat vor reveni, mulţi în Spania - pentru că sărăcia îi expulzează de aici, şi asta e mai rea decât poliţia”.

Într-un interviu acordat recent „Evenimentului zilei”, ambasadoarea României la Madrid aprecia totuşi că Spania „nu se confruntă cu un val de sosiri” a românilor repatriaţi din Franţa.

Ce ar face Ilie Năstase

ABC observă că societatea românească nu îi acceptă pe romi, care vor să îşi păstreze obieceiurile tradiţionale, şi oferă exemplul declaraţiilor lui Ilie Năstase, care a spus că, „dacă aş fi preşedintele Românie, i-aş trimite pe toţi ţiganii în Harghita”.Discriminarea pare a fi valabilă pentru toţi romii, indiferent de rolul pe care îl ocupă în societate. „Nicoleta Bitu este o avocată din Bucureşti, care a luat cele mai bune note la facultate. Chiar şi aşa, pentru ceilalţi, „nu sunt decât o ţigancă”, spune ea pentru ABC. Ea a creat organizaţia Romani CRISS - cea care a studiat cel mai mult efectele implementării politicii franceze. „Sarkozy a cheltuit banii contribuabililor, ştiind că peste jumătate dintre romi au revenit deja în Franţa. Fiecare rom repatriat a costat peste 1.500 de euro, vă daţi seama? Cu aceşti bani s-ar fi putut face lucruri foarte diferite - însă asta a fost complet inutil, pentru că imediat ce veneau aici, ne spuneau că au de gând să plece din nou. Eu aş spune că jumătate dintre ei au revenit deja”, spune Bitu, pentru ABC. Pentru ceilalţi români, scrie publicaţia spaniolă, nu există multe îndoieli cu privire la faptul că unii romi, cel puţin, au probleme cu autorităţile. Dacă sunt întrebaţi, romii expulzaţi din Franţa neagă aceste acuzaţii: „problema e cu arabii, ei sunt cei care fură şi apoi ne învinovăţesc pe noi. Nu facem decât să căutăm în gunoaie”, scrie ABC, potrivit Agerpres.


http://www.evz.ro/detalii/stiri/abc-ghetourile-mizerabile-din-romania-ii-alunga-pe-romi-din-tara-909353.html

Un comentariu:

Nutu Roxana spunea...

Soțul meu ne-a părăsit pe mine și pe copiii mei mai bine de 6 luni, toată speranța s-a pierdut. M-am gândit că nu-mi voi mai vedea niciodată soțul pentru că m-a blocat pe toate rețelele de socializare pe care le puteam folosi pentru a-l contacta. Acest lucru m-a lăsat trist și zdrobit până când am cunoscut-o pe Dr. Ellen. I-am explicat totul și mi-a promis că totul va fi bine în 3 zile. I-am urmat instrucțiunile și după ce vrăjile au fost făcute spre surprinderea mea, soțul meu m-a sunat și mi-a cerut iertare. Acum soțul meu s-a întors acasă și mă tratează foarte bine și acum trăim fericiți împreună, contactați-l pentru ajutor:
*dacă vrei să te reîntâlnești cu cei dragi.
*daca vrei sa ramai insarcinata.
*dacă vrei să vindeci vreo boală.
*dacă vrei o putere spirituală.
*Dacă doriți să opriți avortul.
E-mail: ellenspellcaster@gmail.com {+2349074881619}